Molde kommune braut lova, men har korrigert interne rutinar
Statsforvaltaren konkluderer med at Molde kommune ikkje har arbeidd godt nok med kvalitetsforbetring og pasient- og brukarsikkerheit i møte med personar som har ei utviklingshemming. Kommunen har no korrigert eigne rutinar.
Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.
– Molde kommune har brote lovkravet om systematisk arbeid med kvalitetsforbetring og pasient- og brukarsikkerheit etter helse- og omsorgstenestelova § 4-2. Kommunen vurderte ikkje godt nok om det kunne være saksbehandlingsfeil i vedtaka til dei resterande brukarane som fekk redusert tenestetilbodet i 2018/2019. Dermed vurderte dei heller ikkje om eventuelle feil i saksbehandlinga kan ha virka inn på tenesteutmålinga, seier direktør Grete Teigland hos Statsforvaltaren i Møre og Romsdal.
Hadde møte med kommunen
I 2019 kutta Molde kommune i tenestene til personar som har ei utviklingshemming. Personane fekk nye vedtak om tenester frå kommunen. Vedtaka innebar kutt i tenestene. Fleire personar sende klage på vedtaka til Statsforvaltaren i Møre og Romsdal. Statsforvaltaren gav heilt eller delvis medhald i alle klagene, og vedtaka vart oppheva.
Hausten 2021 var det mykje medieomtale rundt dei personane som fekk kutt i tenestene frå Molde kommune i 2019, men som ikkje klaga. Norsk Forbund for Utviklingshemmede (NFU) oppfordra Statsforvaltaren til å føre tilsyn med Molde kommune.
Statsforvaltaren kalla inn til eit møte med Molde kommune i slutten av november 2021. Målet var å vurdere om Statsforvaltaren skulle føre tilsyn med kommunen. I etterkant av møtet har Statsforvaltaren vurdert diverse dokumentasjon, mellom anna interne rutinar i Molde kommune.
Betre involvering av brukarane
I eit oppsummerande brev til Molde kommune i 2019 peika Statsforvaltaren på konkrete feil i dei klagesakene dei hadde behandla.
– Vi gjorde det klart for kommunen at vi forventa at leiinga sørga for å gå gjennom og vurdere tilsvarande saker. Om dei fann same feil som dei vi fann i klagesakene, skulle kommunen rette desse opp.
Etter 2019 har det vore justeringar i tenestetilbodet til over halvparten av brukarane som var involvert i kuttet i tenester i 2018/2019. Dei har fått justert opp tenestestetilbodet i større eller mindre grad, seier Teigland.
Ho legg til at saksbehandlingsfeila i vedtaka frå 2018/19 kan ha ført til at enkelte brukarar ikkje har fått tenester som samsvarer med behova deira.
– Kommunen har no gjort ein gjennomgang av alle desse sakene, og vi ber kommunen vurdere om det er behov for ytterlegare tiltak for å sikre at kvar enkelt av dei som fekk reduksjon i tenestene har tilstrekkelege tenester ut frå det behovet dei har no, seier Teigland.
Kommunen må involvere brukarane om det vert gjort nye vurderingar av behova deira. I dei nye retningslinjene kommunen har utarbeidd, er dette ein viktig del av prosessen.
Ikkje vidare tilsyn
Statsforvaltaren avsluttar med dette den tilsynsmessige oppfølginga av Molde kommune.
– Kommunen korrigerte sine interne rutinar for framtidig saksbehandling som følge av Statsforvaltarens konklusjonar i klagesakene i 2018/19. Vi har fått få klager på tenestene til denne brukargruppa i Molde kommune dei siste åra. Det kan bety at endringane i kommunens retningslinjer fungerer, seier Grete Teigland.
Om retten til å klage
Om ein pasient/brukar, eller ein som representerer dei, meiner at dei ikkje får helse- og omsorgstenester som svarar til behova deira, kan dei klage til Statsforvaltaren, jf. pasient- og brukarrettslova § 7-2. Ei slik klage skal bli send til den som har gjort vedtaket eller avgjerda.