Inn på tunet som alternativ opplæringsarena
Pilotprosjektet i «Inn på tunet-løftet» med fokus på vidaregåande skule har gjennom arbeidsverkstader denne våren sett nærare på kva som skal til for at ungdomar kan nytte eit Inn på tunet-tilbod
Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.
Inn på tunet kan vere ein alternativ opplæringsarena for ungdomar, der dei kan utvikle kunnskap, evne og haldningar til å meistre liva sine, og delta i arbeid og fellesskap i samfunnet.
Dette var utgangspunktet for tre digitale arbeidsverkstadar som prosjektet har gjennomført denne våren, i samarbeid med Protomore Kunnskapspark. Føremålet var å kartlegge behov og utfordringar for å kunne ta i bruk Inn på tunet tenester i den vidaregåande skulen. På verkstadane deltok aktørar som alle jobbar med ungdomar i målgruppa: Møre og Romsdal fylkeskommune med Oppfølgingstenesta og PPT-koordinator, Romsdal vidaregåande skole, koordinator for SLT (Samordning av lokale rus og kriminalitetsførebyggande tiltak), barnevernstenesta for Molde, Aukra og Vestnes, Molde voksenopplæringssenter, Statsforvaltaren, med fleire.
Mange gode hjelparar
Gjennom arbeidet i verkstadane har det kome tydeleg fram at Inn på tunet kan bidra til auka motivasjon for å gjennomføre vidaregåande utdanning. Ungdomar som strevar med å gjennomføre skulekvardagen kan med tilbodet få oppleve meistring og kjenne at dei er til nytte. Inn på tunet er såleis eit av fleire aktuelle «verktøy i verktøykassa» for å hjelpe ungdomar gjennom vidaregåande skule.
Det er også tydeleg at det er mange aktørar som både kan og vil hjelpe ungdomar til å gjennomføre vidaregåande opplæring, men kanskje ikkje alltid like klart kvar ansvaret ligg. Og raskt kjem spørsmålet om korleis eit Inn på tunet-tilbod kan finansierast.
Verkstadane har gjeve prosjektet svært nyttig kunnskap og innsikt til det vidare arbeidet med å kartlegge mogelege barrierar for val og kjøp av Inn på tunet-tenester.