Tilskudd til kommunalt rusarbeid
Tilskuddet skal bidra til varig kapasitetsvekst i det samlede kommunale tilbudet til personer med rusproblemer. Videre er det et prioritert mål for regjeringen å styrke bruker- og pårørendeperspektivet i tjenestene. Medarbeidere med brukererfaring eller erfaringskonsulenter kan ansettes gjennom ordningen.
Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.
Målet er økt kapasitet og varig kapasitetsvekst i kommunens tjenester slik at mennesker med rusmiddelrelaterte problemer sikres et helhetlig, tilgjengelig og individuelt tilpasset tjenestetilbud.
Søknadsfrist er 1 mars 2020, og man søker i år digitalt ved å benytte Fylkesmannens elektroniske søknads- og rapporteringsløsning.
Frist for rapportering er også 1. mars. Rapportering og søknad skjer i samme digitale løsning.
Du finner mer informasjon på Helsedirektoratets sider.
- Ved henvendelser som gjelder teknisk support knyttet til søknads- og rapporteringsskjemaet skal denne adressen benyttes: skjema@fylkesmannen.no
- Andre henvendelser av faglig karakter knyttet til ordningen, skal rettes til Fylkemannen, gjerne med en e post til FMOVpost@fylkesmannen.no
Lenke til mer informasjon om ordningen, regelverk og søknadskjema finner du til høyre på siden.