RMP - Hvordan behandle klager eller endre vedtak i eStil?
All klagebehandling og endring av tidligere vedtak skal skje utenfor eStil.
Dette innhaldet er meir enn eitt år gammalt. Informasjonen kan derfor vere utdatert.
Dersom klagen blir tatt til følge, enten av kommunen eller av Fylkesmannen, må saksbehandler gjenåpne søknaden og legge inn nye verdier i søknaden i eStil.
Gjenåpne søknad
For å gjenåpne en søknad må saksbehandler gjøre slik;
- Logg inn i eStil
- Trykk på fanen «Søknader», velg «Søk». Velg den aktuelle søknadsomgangen og skriv inn organisasjonsnummer for foretaket
- Åpne søknaden ved å trykke på ”vis detaljer”
- Velg ”gjenåpne søknad” (nederst på høyre side av søknaden) og skriv inn en merknad om hvorfor søknaden blir åpnet opp igjen
- Velg ”behandle”
- Oppdater søknaden med de nye opplysningene.
- Godkjenn når du er ferdig med å legge inn de nye verdiene
- Attester utbetalinga for søknaden/ene
Kommunen må sende nytt tilskuddsbrev
Saksbehandleren kan når som helst gjenåpne en søknad fra en tidligere søknadsomgang. eStil regner automatisk ut gjenstående utbetaling dersom det allerede er gjort ei utbetaling på søknaden.
Det blir generert automatisk nytt tilskuddsbrev som kommunen kan hente ut fra søknaden (ligger under «dokumenter» på søknaden). Det er kommunen som må sende ut det nye tilskuddsbrevet. Dersom søker ønsker å klage på vedtaket, er klagefristen 3 uker, regnet fra den datoen som søker mottok brevet.
Se nærmere i aktuelt rundskriv fra Landbruksdirektoratet.
Kontaktpersonar
-
Ragnhild Skar
Tlf: 32 26 67 37