Tilskudd til utvikling av sosiale tjenester i Nav og oppfølgingstjenester i bolig

Tilskudd til utvikling av sosiale tjenester i NAV-kontor skal stimulere til utvikling av sosiale tjenester og tiltak i kommunene etter sosialtjenesteloven. Målgruppen for ordningen vil være sosialt og økonomisk vanskeligstilte som har behov for sosiale tjenester og andre som er nær ved å komme i en slik situasjon.

 

Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.

Publisert 04.01.2017

Hvem kan søke: NAV-kontor. I tillegg kommuner som mottok tilskudd til oppfølgingstjenester i bolig i 2016.

Beløp: Samlet beløp er omlag kr. 155 mill. Det er begrenset med midler til nye tiltak i 2017 da mye av midlene er bundet opp i pågående tiltak

Referanse: Kap 0621 post 63, Arbeids- og sosialdepartementet

Søknadsfrist: 1. mars 2017

Overordnede mål er:

  • Et helhetlig og samordnet tjenestetilbud tilpasset brukernes behov
  • Økt kvalitet på tjenestene

Det vil bli lagt særlig vekt på å videreutvikle tiltak som bidrar til å få målgruppen over i arbeid og aktivitet. Ordningen skal støtte opp om nasjonale mål og prioriteringer.

Regelverk og søknadsskjema  finner du til høyre på siden.

Videreføringer

Kommuner som mottok tilskudd til bekjempelse av barnefattigdom i 2016 skal benytte ovennevnte regelverk og søknadsskjema.

Rapportering

Rapporteringsfrist er 1. februar 2018 for statusrapportering/sluttrapportering og regnskapsrapportering for tilskudd til utvikling sosiale tjenester i NAV-kontor.

Rapporteringsfrist er 31.mars 2018 for statusrapportering/sluttrapportering og regnskapsrapportering for tilskudd til oppfølgingstjenester i bolig, men det er ønskelig at det rapporteres innen 01.februar 2018

 

Fant du det du lette etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønsker at vi skal svare deg.