Tilskudd til utvikling av sosiale tjenester i Nav og oppfølgingstjenester i bolig
Tilskudd til utvikling av sosiale tjenester i NAV-kontor skal stimulere til utvikling av sosiale tjenester og tiltak i kommunene etter sosialtjenesteloven. Målgruppen for ordningen vil være sosialt og økonomisk vanskeligstilte som har behov for sosiale tjenester og andre som er nær ved å komme i en slik situasjon.
Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.
Hvem kan søke: NAV-kontor. I tillegg kommuner som mottok tilskudd til oppfølgingstjenester i bolig i 2016.
Beløp: Samlet beløp er omlag kr. 155 mill. Det er begrenset med midler til nye tiltak i 2017 da mye av midlene er bundet opp i pågående tiltak
Referanse: Kap 0621 post 63, Arbeids- og sosialdepartementet
Søknadsfrist: 1. mars 2017
Overordnede mål er:
- Et helhetlig og samordnet tjenestetilbud tilpasset brukernes behov
- Økt kvalitet på tjenestene
Det vil bli lagt særlig vekt på å videreutvikle tiltak som bidrar til å få målgruppen over i arbeid og aktivitet. Ordningen skal støtte opp om nasjonale mål og prioriteringer.
Regelverk og søknadsskjema finner du til høyre på siden.
Videreføringer
Kommuner som mottok tilskudd til bekjempelse av barnefattigdom i 2016 skal benytte ovennevnte regelverk og søknadsskjema.
Rapportering
Rapporteringsfrist er 1. februar 2018 for statusrapportering/sluttrapportering og regnskapsrapportering for tilskudd til utvikling sosiale tjenester i NAV-kontor.
Rapporteringsfrist er 31.mars 2018 for statusrapportering/sluttrapportering og regnskapsrapportering for tilskudd til oppfølgingstjenester i bolig, men det er ønskelig at det rapporteres innen 01.februar 2018