Viktig informasjon om Elevundersøkelsen høsten 2023
For at skoler skal kunne gjennomføre Elevundersøkelsen nå i høst, må skoleeier gi dem tilgang gjennom Altinn.
Dette innholdet er mer enn ett år gammelt. Informasjonen kan derfor være utdatert.
Som følge av at Utdanningsdirektoratet oppdaterer sine systemer, er det gjort endringer i tilgangsstyringen.
Elevundersøkelsen er nå på ny digital plattform, og tilgangsstyring gjøres nå gjennom Altinn. UBAS (det gamle tilgangssystemet) kan ikke brukes for å gi skoleledere tilgang til administrasjon av Elevundersøkelsen.
I Altinn er tilgangene styrt av organisasjonsnummer. Det betyr at skoleledere må være registrert på riktig organisasjonsnummer i Nasjonalt skoleregister.
Brukerstøtte
Har du tekniske utfordringer med administrering eller gjennomføring av Elevundersøkelsen kan du melde dette til Utdanningsdirektoratet.
Har du spørsmål knyttet til tilgangsstyring i Altinn eller trenger brukerstøtte til dette, kan du kontakte Altinn.
Informasjon om dette er på Utdanningsdirektoratet sine nettsider (lenke i menyen til høyre).
Vi minner om at Udir arrangerer nettseminar for skoleledere 23. oktober 1230-1330. Link til webinar for skoleeiere ligger på hjemmesiden til Utdanningsdirektoratet.
Kontaktpersoner
-
Kristine Sti
Tlf: 33 37 24 38 -
Liv Tone Gundersen
Tlf: 35 58 62 95 / 98 43 91 89