Grunnskole og videregående opplæring

Oppdatert 14.12.2023

Grunnopplæringen består av grunnskole og videregående opplæring. Opplæring på grunnskolenivå er et kommunalt ansvar. Fylkeskommunen har ansvar for opplæring på videregående nivå. Private skoler godkjent etter privatskoleloven kan også tilby grunnopplæring.

Statsforvalteren har ansvaret for at eksamen i grunnskolen og på videregående skole, nasjonale prøver og obligatoriske elektroniske kartleggingsprøver blir gjennomført etter gjeldende lover og retningslinjer.

Statsforvalteren veileder fylkeskommunale, kommunale og private skoleeiere etter opplæringsloven og privatskoleloven. Vi skal også føre tilsyn med at skoleeierne driver i samsvar med gjeldende lover og forskrifter.

Mobbing og andre former for krenkende ord og handlinger

Alle barn og unge har rett til et trygt og godt skolemiljø uten mobbing og krenkelser. Hvis du som elev ikke har det trygt og godt på skolen, skal skolen hjelpe til. Hvis skolen ikke hjelper til, kan du ta kontakt med oss hos Statsforvalteren. Vi har mer informasjon om hvordan du får en trygg skoledag uten mobbing. 

Klage til Statsforvalteren

Statsforvalteren behandler klager på enkeltvedtak etter bestemmelsene i opplæringsloven og privatskoleloven med tilhørende forskrifter. Hvis du ønsker å klage på et enkeltvedtak, sender du klagen til den instansen som har truffet vedtaket. Dersom denne instansen ikke gir medhold i klagen din, blir klagen automatisk sendt til Statsforvalteren for endelig behandling.

Vis mer


Publisert 21.08.2017

Ny nettstad om symjeopplæringa

På nettstaden svømmedyktig.no finn du tips og idèar til symjeopplæringa i skolen. Her finn du også aktuelle kurs og samlingar.


Publisert 15.08.2017 av Administrator

Kva skal skolen gjere for å sikre elevar eit trygt og godt skolemiljø

Frå 1. august gjeld nye reglar for elevane sin rett til eit trygt og godt skolemiljø. Les om kva det nye regelverket betyr og korleis elevar kan melde frå til Fylkesmannen.


Publisert 07.08.2017

Hjertesone - trygg skoleveg ved skolestart

Hjertesone handlar om å få flest mogleg til å gå og sykle trygt til skolen, og skape eit bilfritt miljø rundt skolen. Målet er sikre skolevegar, betre helse og miljø. 

 


Publisert 03.08.2017

Organisering av elevane - rettleiar

Det er utarbeida ein rettleiar som både omtalar forsking og erfaring knytt til organisering av elevane, og som gjev ein del nyttige avklaringar av regelverket for å gje skolen eit godt grunnlag for å utøva fagleg skjønn.


Publisert 24.07.2017

Skal vere symjedyktige etter 4. klasse

Å vere symjedyktig betyr at elevane skal falle uti på djupt vatn, symje 100 meter på magen, dykke ned og hente ein gjenstand på botnen, kvile i tre minutt medan dei flyt i vatnet og avslutte med å symje 100 meter på rygg før dei tek seg opp på land.


Publisert 26.06.2017

Kva gjer PP-tenesta?

PP-tenesta skal hjelpe barn, elevar, lærekandidatar, lærlingar, praksisbrevkandidatar og vaksne med behov for særskild tilrettelegging i sitt læringsarbeid.


Publisert 07.06.2017

Bruk av robot i opplæringa

Bruk av robot i klasserommet kan vere til stor nytte for elevar som på grunn av sjukdom eller skade ikkje kan vere på skolen. Opplæringslova og personopplysningslova vil gjelde ved bruk av robot i skolen.


Publisert 26.04.2017

Tilsyn med rettleiing gir endring

Fylkesmennene gjennomfører tilsyn med offentlege skoleeigarar, skolar og med kommunane på barnehageområdet. Både kommunar og skoleeeigarar er tilfredse med Fylkesmannen sitt tilsyn og særleg med rettleiinga i samband med tilsynet.


Publisert 27.03.2017

Lærelyst - tidleg innsats og kvalitet i skolen

Regjeringa har lagt fram ei ny melding til Stortinget. Meldinga har fokus på tidleg innsats, lærelyst og kvalitet i skolen.


Publisert 04.10.2016

Alle elevar skal ha det godt på skolen

Mange elevar har det godt på skolen. Skolemiljøet fremjar både helsa, trivselen og læringa deira. Dei møter venner på skolen og utviklar seg positivt både fagleg og sosialt. Dessverre er det ikkje slik for alle. Nokre elevar får vondt i magen berre ved tanken på skolen. Dei blir inneslutta og redde og klarer ikkje å konsentrere seg om det dei skal lære. Dei har kanskje berre nokre få som dei stolar på. Nokre har ingen. Kva kan vi gjere?