Sosiale tenester i NAV

Oppdatert 29.12.2023

Den som ikkje greier å forsørgje seg sjølv, kan søkje om sosialhjelp. Hjelpa kan ytast som bidrag, lån eller garanti for lån. Økonomisk sosialhjelp skal først og fremst vere ei mellombels yting, og meininga er at den som søkjer hjelp, skal bli i stand til å hjelpe seg sjølv etter kvart. Søknader om sosialhjelp skal sendast til Nav-kontoret i kommunen.

Økonomisk sosialhjelp er ei mellombels støtte som skal dekkje nødvendige utgifter til å leve og bu. Før du kan få sosialhjelp må du utnytte moglegheitene dine til å forsørgje deg sjølv. Det kan til dømes vere arbeid, andre inntekter eller eigne midlar. Dersom du treng hjelp til å finne ut kva moglegheiter du har, kan du kontakte Nav for å få råd og rettleiing. 

Hovudansvaret for sosialtenesta ligg i kommunane, og det er Nav-kontora som tek hand om kommunens oppgåver på dette området. Det er rettleiande retningslinjer for kor mykje stønad kvar enkelt kan få tildelt, men kommunane har rett og plikt til å bruke skjønn og vurdere kvar sak for seg.

Dei rettleiande retningslinjene omfattar utgifter til heilt grunnleggjande behov, som mat, klede, kommunikasjon, hushaldsartiklar og hygiene med meir, og tek vidare omsyn til andre sider av dagleglivet, som fritid og sosiale behov. Utgifter til andre nødvendige ting, som bustad, straum og oppvarming, bustad- og innbuforsikring og innbu og utstyr inngår i livsopphaldet, men er ikkje inkludert ved fastsetjing av dei rettleiande retningslinjene, då dette er utgifter som varierer mykje. Nav skal ikkje ta omsyn til om familien har barnetrygd når dei vurderer søknader frå familiar med barn.

Du kan klage

Dersom du søkjer om sosialhjelp og får avslag frå Nav, kan du klage på vedtaket. Dersom Nav er samd i klagen din, vil dei endre avgjerda og ta kontakt med deg for å gi deg hjelpa du har rett på. Dersom Nav er usamd i klagen din, sender Nav klagen din vidare til Statsforvaltaren. Statsforvaltaren behandlar klagen og svarer deg med eit brev.

Statsforvaltaren har også eit tilsynsansvar som gir rett og plikt til å føre tilsyn med om kommunen oppfyller pliktene sine etter kapittel 4 i lov om sosiale tenester i Nav. Kapittel 4 regulerer dei individuelle tenestene i lova, blant anna økonomisk stønad.

Gjeldsrådgiving

Kommunen skal tilby innbyggjarane sine økonomisk rådgiving eller gjeldsrådgiving i tråd med lov om sosiale tenester. Denne rådgivingstenesta er som regel eit tilbod ved det lokale Nav-kontoret. Statsforvaltarens oppgåver er retta mot kommunane og omfattar blant anna å gi opplærings- og kurstilbod til dei tilsette som jobbar med dette i kommunen.

Vis meir

Fann du det du leitte etter?

Ta gjerne kontakt med oss via sikker melding dersom du ønskjer at vi skal svare deg.

Publisert 21.09.2022

Vil du videreutdanne deg innen økonomisk rådgivning?

Det finnes flere videreutdanninger i økonomisk rådgivning. Her er en oversikt.


Publisert 22.07.2022

Ber Nav vurdere lovregulering av utestenging fra Nav-kontor

Sivilombudet har undersøkt hvordan Nav i åtte kommuner praktiserer utestenging av enkeltpersoner fra sine lokaler


Publisert 21.07.2022

Tildeling av tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i Nav-kontor i Rogaland

Statsforvalteren i Rogaland har tildelt kroner 12 169 530,- til  utvikling av de sosiale tjenestene i NAV-kontoret. Søknadsfristen var 01.02.22, og vi fikk inn 23 søknader om midler til ulike prosjekter, 14 av disse var søknader om videreføringer.


Publisert 21.07.2022

Prosjekter som har mottatt tilskudd til utvikling av de sosiale tjenestene i Nav-kontoret

Arbeids -og velferdsdirektoratet har utarbeidet en samlet oversikt over tiltak/prosjekter i hele landet som har mottatt tilskudd til ulike prosjekter. 


Publisert 04.07.2022

Økonomisk stønad i en nødsituasjon

Sivilombudet har kommet til at Statsforvalteren la feil vurdering av de faktiske forholdene til grunn for avslaget. En må ha klare holdepunkter for å kunne forusette at klager har tilgang til mat. 


Publisert 24.06.2022

Rundskriv A-1/2022 Statlige veiledende retningslinjer for økonomisk stønad for 2022

Satsene i de veiledende retningslinjene prisjusteres fra 1. juli 2022 i tråd med anslaget for vekst i konsumprisene i revidert nasjonalbudsjett for 2022 (3,4 pst.)


Publisert 04.05.2022

Hvilke rettigheter har ukrainske flyktninger til sosiale tjenester?

Utenlandske borgere kan ha begrensede rettigheter etter sosialtjenesteloven. 


Publisert 29.04.2022

Avklaring knyttet til barns inntekt av arbeid fra fritid og skoleferie

Etter sosialtjenesteloven skal barns inntekt fra arbeid i fritid og ferier ved siden av skole ikke tas med i vurderingen av barnets eller familiens hjelpebehov eller ved utmåling av stønadsbeløp. 


Publisert 31.03.2022

Nasjonale mål og hovedprioriteringer for de sosiale tjenestene i arbeids- og velferdsforvaltningen i 2022

Kommunebrevet inneholder NAVs forventninger til kommunenes forvaltning av de sosiale tjenestene i NAV i 2022

 


Publisert 09.03.2022

Lovtolkninger fra Arbeids- og velferdsdirektoratet

Arbeids -og velferdsdirektoratet har kommet med uttalelser når det gjelder stønad til bil, stønad til britiske borgere, stønad til personer uten lovlig opphold og stønad til depositum i form av depositumsforsikring fra private tilbydere.