Helsetenester

Oppdatert 05.01.2024

Du har krav på å få nødvendig helsehjelp i kommunen der du bur, eller der du for tida oppheld deg. Du har òg krav på å få nødvendig helsehjelp frå spesialisthelsetenesta. Statsforvaltaren fører tilsyn med helsetenesta og behandlar klagesaker for å medverke til at du får dei tenestene du har krav på.

Du kan klage på at du ikkje får oppfylt rettane dine 

Du kan klage dersom du meiner at du ikkje får dei helsetenestene du har krav på, eller dersom du er ueinig i helsetenesta si vurdering av behandlingsbehovet ditt. For at den som har gjort det vedtaket du er ueinig i, skal få høve til å endre standpunkt, skal du sende klaga dit. Dersom du ikkje får medhald i klaga, blir ho send vidare til Statsforvaltaren for endeleg avgjerd. Statsforvaltarens vedtak er endeleg, og den aktuelle helsetenesta vil måtte rette seg etter det.

Du kan be Statsforvaltaren vurdere om helsetenesta har oppfylt pliktene sine

Statsforvaltaren kan også ta stilling til om tilsette i helse- og omsorgstenesta har forsømt pliktene sine slik at det har gått ut over deg. Det kan dreie seg om dei fleste plikter, blant anna manglande fagleg forsvarleg behandling og brot på teieplikta. Du ber om dette ved å sende brev til Statsforvaltaren. Ved særleg grove rettsbrot vil Statsforvaltaren sende saka vidare til Statens helsetilsyn, som blant anna kan gi åtvaring til helsepersonell eller gjere vedtak om tap av autorisasjon.

Det er viktig å understreke at Statsforvaltarens vurdering i desse sakene ikkje får direkte innverknad på rettane til klagaren. Sjølv om du har fått uforsvarleg behandling, har du ikkje automatisk rett til erstatning eller ny behandling. I ei av lenkjene til høgre finn du meir informasjon om korleis du kan klage på helse- og omsorgstenester.

Vis meir


Publisert 06.06.2017

Rett til helsetjenester i hjemmet

Helsetilsynet har laget informasjonsvideo om rett til helsetjenester i hjemmet.


Publisert 26.05.2017

Fastlegen er pasientens viktigste rådgiver ved valg av behandlingssted

I samarbeid med pasienten kan legen undersøke ventetider, og finne det beste alternativet for pasienten allerede før henvisningen sendes.


Publisert 02.05.2017

Invitasjon til læringsnettverk i brukermedvirkning

Læringsnettverket skal bidra til god kommunikasjon og trygg innkomst- og utskrivning i sykehus og sykehjem.


Publisert 23.02.2017

Tidlig innsats mot ungt utenforskap

Helsedirektøren sier i sin årstale at for mange barn og unge går glipp av tilstrekkelig utdanning og kommer seg ikke inn i arbeid og samfunnsdeltagelse.


Publisert 16.02.2017

Etikkråd i kommunehelsetjenesten?

Senter for medisinsk etikk ved Universitetet i Oslo inviterer landets kommuner til seminar om etikkomiteer og etikkråd.


Publisert 15.02.2017

Tilsyn med ambulansetjenesten ved Sørlandet sykehus

Tilsynet avdekket at tjenesten ikke hadde tilstrekkelige systemer for å sikre nødvendig kompetanse hos den enkelte ambulansearbeider. Klinikken har tatt utfordringen, og avvikene er nå lukket. 


Publisert 02.02.2017

Veileder om pårørende i helse og omsorgstjenesten

​Helsedirektoratets nye veileder beskriver pårørendes rettigheter, helse- og omsorgstjenestens plikter og gir anbefalinger om god praksis.


Publisert 01.02.2017

Kompetanseløft 2020 - nasjonal leiarutdanning for primærhelsetenesta

Helsedirektoratet har i samarbeid med KS gitt Handelshøyskolen BI i oppdrag å tilby utdanning i leiarkunnskap og innovasjon for helse- og omsorgstenesta i kommunane og tannhelsetenesta i fylkeskommunane.


Publisert 26.01.2017

Opptrappingsplan for habilitering og rehabilitering

Planen skal bidra til at kommunene settes i stand til å gi et godt rehabiliteringstilbud til innbyggerne.


Publisert 28.10.2016

Nasjonal dugnad for økt kunnskap om hjerneslag

Overordnet mål for kampanjen er at flere får behandling i tide og overlever med god livskvalitet.